Bahasa Ketiga UiTM Jasin


Okay, quick update! Haritu ada yang drop comment dekat entri - SALAM Pertama Degree - tanya soalan tapi dekat blogger profile dia tak ada pula tinggalkan link untuk kite jejak siapakah gerangannya yang bertanya soalan tu jadi kite buat entri ni untuk menjawab soalan dia.


Macam dekat UiTM Jasin, Melaka ni ada dua fakulti je Fakulti Sains Komputer dan Matematik (FSKM) dengan Fakulti Perladangan dan Agroteknologi (FPA).

Bahasa Ketiga yang FSKM UiTM Jasin tawarkan;
• Bahasa Arab (TAC)
• Bahasa Korea (TKC)
• Bahasa Mandarin (TMC)
• Bahasa Jepun (TJC)
• Bahasa Perancis (TFC)

Untuk FPA tu kite tak pasti pula, kalau tak silap ex-roommate cakap ada bahasa mandarin dengan bahasa arab je. Kawan yang dekat UiTM Machang walaupun dia sama fakulti dengan kite, kat sana katanya pun ada bahasa arab dengan mandarin je. So bahasa ketiga yang ditawarkan memang bergantung kepada fakulti atau universiti korang. Kalau ditawarkan adalah, kalau tak ditawarkan maka tak adalah.

ps; bahasa korea ni bukan bahasa ketiga kite tapi bahasa keempat sebab dulu tadika dengan sekolah rendah sekolah cina xD

8 comments:

  1. oh awk uitm jasin ke...sye org jasin...hehhe

    ReplyDelete
  2. wahhh mmg limited kot rasanya , dekat uitm anis pun ada mandarin and arab je

    ReplyDelete
  3. bestnyaaa boleh banyak berbahasaaa...

    ReplyDelete
  4. wow can speak a lot of languages is such a bless!

    ReplyDelete
  5. Actually dulu berangan nak ambik perancis. tapi tak terambik disebabkan oleh jam credit yg terlampau banyak untuk satu sem. sedih

    ReplyDelete
  6. id love to learn another language

    ReplyDelete
  7. Bestnya belajar korean and lagi untung, ada 4 bahasa.. D:

    ReplyDelete