Kalau kite cakap dekat korang yang kite ni pendiam. Agak-agak korang percaya tak?
Nampak dekat blog macam kecoh je kan?
Haha, member kite semua cakap kite ni pendiam tapi kite kadang-kadang tertanya-tanya jugak betul ke kite ni pendiam?

Actually betullah apa yang member kite cakap tu.
Kat sekolah kite tak banyak sangat bercakap. Sikap dari azali nii.
Kite hanya akan bercakap bila member cakap pasal topik yang kite minat je.
Selalunya kite akan duduk sorang-sorang layan perasaan. Kat dalam kelas pun lebih kurang je.
Pada kite, kite suka diam sebab kite suka keadaan yang tenang.

BUT, kite kadang-kadang kecok jugak. Kadang-kadang je. 
Bila dah dapat geng sekepala tu haa mulalah.
I'm very quiet most of the time.
Selalu nak kena orang tegur baru kite bersuara. So, korang jangan pulak kata kite ni sombong.
Sebab kite ni memang ada masalah dalam memulakan perbualan.
Bak kata husband kite ni..

kami ada chemistry tau. sila jeles sekarang.

Tapi, sikap pendiam ni buat kite rase kurang keyakinan diri.
Sikap pendiam ni jugak buat kite rase takot nak luahkan pendapat, nak jumpa dengan cikgu pon takot. Otak asyik nak fikir negatif je..
Lagi-lagi bila cikgu mintak tolong buat announcement depan ramai orang.
Kadang-kadang kecewa jugak dengan sikap diri sendiri yang macam ni.
Apakan daya, aku adalah aku kan?

Walau macam mana pun sikap kite, tetap ada sisi positifnya kan?
Selalunya orang pendiam ni :
➜ Pendengar yang baik.
➜ Penyimpan rahsia yang baik
➜ Tak kacau orang
➜ Pemerhati yang cekap

Bila difikirkan, sikap kite ni macam ada kene mengena je dengan Kajian Rahsia Bulan Kelahiran yang Dato' Dr.Fadzilah Kamsah buat tu.

➜ Sangat pemalu dan pemendam rasa.
➜ Suka pada kedamaian.

Agak-agak macam mana nak ubah sikap kite ni ?